Seagate Central, 2TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Seagate Central, 2TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

robbi48 27-01-2014
Geschreven voor: Seagate Central, 2TB

Ben nu meer dan een week met dit apparaat aan het stoeien. Voor wie, zoals ik, een betrekkelijke beginner op het gebied van streamen, dataopslag en netwerk (-beveiliging) is, is deze NAS beslist een afrader. De user interface is gewoonweg dramatisch slecht: een hooiberg van informatie waar je zelf naar de bekende speld mag zoeken. Niet voor niets raadt Seagate aan eerst zelf een gewone beackup van je data te maken!

Bovendien geldt de (externe)login maar van 3 jaar! Daarna kost het je 20$/jr.

Deze NAS zal dan ook als een 'normale' externe dataopslag/backup schijf eindigen maar daar zijn goedkopere en vooral simpeler oplossingen voor.

Wil je dus echt serieus aan de gang dan is een NAS met 1 schijf trouwens niet geschikt. Eens crasht ie toch. Alleen een NAS met 2 verwisselbare schijfunits biedt de garantie dat je gegevens safe zijn.

hanssons 07-02-2014

Naar mijn idee kon de installatie niet makkelijker als je maar kan lezen.
Klopt van de externe login dat je na 3 jaar moet betalen nog steeds goedkoper dan wat je bij Apple of dropbox betaald voor 1TB maar er zijn goedkopere (gratis) alternatieven in de AppStore te krijgen om je nas te benaderen. Je moet alleen zorgen dat je modem de juiste instellingen heeft.

Je bent duidelijk een beginner want een 2 bay nas biedt geen garantie dat je gegevens veilig zijn.

hanssons 25-01-2014
Geschreven voor: Seagate Central, 2TB

Eerst de mycloud van WD aangeschaft na een paar dagen terug gestuurd. Zeer ontevreden. Crasht regelmatig en integratie met dropbox is niet wat ik ervan had verwacht. Deze seagate central aangeschaft en werk zoals het hoort. Beheer is overzichtelijk en stabiel.
Over de app kan ik kort zijn: waardeloos! De web interface werkt beter.
Kan niet streamen vanuit de app (heb bijna alle formats geprobeerd) en moet je dus downloaden naar je device. De reden waarom de meeste mensen dit aanschaffen is om films te kijken zonder het geheugen van je device te belasten. dus een gemiste kans. De dlna server werkt echter uistekend. Zonder haperingen stream ik HD films naar mijn tv en ipad waar ik dus niet de app voor gebruik.
Voor nog geen 114euro heb je 2TB en daar koop je nog net een externe schijf voor zonder nas mogelijkheden dus waar voor je geld.

resseler 24-08-2013
Geschreven voor: Seagate Central, 2TB

Eerst even problemen gehad met de seagate te kunnen vinden in mijn netwerk. Na aanpassingen aan mijn firewall en update laatste firmware verliep alles vlot. Werkt prima samen met mijn lcd tv's, computers, i-phone en i-pad.